Η παγκόσμια αναγκαιότητα πράσινης μετάβασης στον τομέα των μεταφορών με ασφαλή επανατοποθέτηση των σιδηροτροχιών σε οικολογικό λειτουργικό περιβάλλον αειφορίας, συνέβαλλαν στον σχεδιασμό και την δημιουργία από την ARK TOP SYSTEMS του συστήματος άθραυστων φωτοβολταϊκών Railarksol, για σιδηροδρόμους μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος, που λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ. Για το σκοπό αυτό ο χώρος ανάμεσα στις ράγες του σιδηροδρόμου μπορεί να αξιοποιηθεί μέσω εξειδικευμένης ενσωμάτωσης του συστήματος άθραυστων φωτοβολταϊκών Railarksol, στους υπάρχοντες ή νέους στρωτήρες κάθε τύπου, που στηρίζουν τις ράγες του σιδηροδρομικού δικτύου μεταφορικών και επιβατικών αμαξοστοιχειών. Στην Ελλάδα που η ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρόμων εξελίσσεται και ξεπερνά το 34% των διαδρομών, με το εξειδικευμένο σύστημα σιδηροδρομικών άθραυστων φωτοβολταϊκών Railarksol, η εγκατεστημένη ισχύς των 53.440wp ανά χιλιόμετρο εφαρμογής, συντελεί στην ολική λειτουργική απανθρακοποίηση τους και στην διαμόρφωση φιλικότερης σχέσης εμπιστοσύνης με τον άνθρωπο.
Tο σύστημα Railarksol εφαρμοζόμενο στους στρωτήρες των σιδηροδρόμων, αφήνει ακάλυπτο το ενδιάμεσο τμήμα τους, χωρίς να εμποδίζει την επίβλεψη του παράγοντα λειτουργικής διασφάλισης της δομικής στήριξης των σιδηροτροχιών που είναι τα σκύρα συγκράτησης, που μέσω της αποστράγγισης αποτρέπει τα πλημμυρικά φαινόμενα. Η ARK TOP SYSTEMS στο σύστημα σιδηροβολταϊκών Railarksol προβλέπει την διαθεσιμότητα πλήρους ευελιξίας και αμεσότητας εποπτικού ελέγχου με ειδικά βαγόνια και drones εξοπλισμένα με μικροκάμερες για περιοδική ή έκτακτη επέμβαση στις ράγες για διαφόρων τύπων διορθωτικές τεχνικές αποκατάστασης. Ειδικότερα σε κάθε ένα από τα 1.670 Arksol σιδηροδρομικά φωτοβολταϊκά στοιχεία του συστήματος Railarksol που εφαρμόζονται ανά χιλιόμετρο στους τσιμεντένιους στρωτήρες, η συνολική φωτοβολταϊκή επικάλυψη έχει φάρδος 18cm και επειδή αφήνει ακάλυπτο το σύστημα στήριξης της ράγας στον στρωτήρα, επιτρέπει τον συνολικό εποπτικό έλεγχο πρόληψης ρηγμάτωσης της τσιμεντένιας δομής δια γυμνού οφθαλμού, όχι μόνο στα πλαϊνά του στρωτήρα, αλλά λόγω του τρόπου κατασκευής και στήριξης των Arksol φωτοβολταϊκών στους τσιμεντένιους στρωτήρες, φορητή μικροκάμερα μπορεί εύκολα να απεικονίσει την κατάσταση κάτω από την φωτοβολταϊκή εφαρμογή στον στρωτήρα χωρίς ανάγκη μετακίνησης, ενώ οι εργασίες επόπτευσης, αρχικής τοποθέτησης ή αμφίπλευρης αντικατάστασης ελατηρίων συγκράτησης ράγας με στρωτήρα εκτελούνται ανεμπόδιστα.
Λόγω του τρόπου εφαρμογής των άθραυστων φωτοβολταϊκών Railarksol, που περιορίζεται η οπτική παρέμβασή τους επικαλύπτοντας μόνο τους στρωτήρες, αφήνουν αρκετά ανεπηρέαστη την σιδηροδρομική τοπιογραφία καλύπτοντας μόλις το 30% του χώρου ανάμεσα στις ράγες, με αποτέλεσμα να είναι ήπια η έκταση και η ένταση του φαινομένου των αντανακλάσεων, ώστε να μην αποτελεί παράγοντα απόσπασης της προσοχής των μηχανοδηγών και του άλλου τεχνικού προσωπικού. Με την παρέμβαση εφαρμογής Railarksol, το 70% του χώρου ανάμεσα στις ράγες παραμένει οπτικά ίδιο με την γνωστή εικόνα του σιδηροδρόμου, με αποτέλεσμα να μην προκαλεί δυσκολία χρονοβόρας προσαρμογής των εργαζομένων, ενώ σε αρκετά είδη ελέγχων και σιδηροδρομικών τεχνικών έργων αποκατάστασης δεν απαιτείται αφαίρεση του συστήματος των φωτοβολταϊκών.
Mε το σύστημα φωτοβολταϊκών σιδηροδρόμου Railarksol της ARK TOP SYSTEMS που η εφαρμογή του προκαλεί περιορισμένη παρέμβαση στην αρχιτεκτονική σιδηροδρομικού τοπίου, oι αθεράπευτα ρομαντικοί φίλοι του σιδηροδρόμου εξακολουθούν να απολαμβάνουν την γνώριμη αισθητική εμπειρία της σιδηροδρομικής τοπιογραφίας, εμπλουτισμένη με οικολογικά χαρακτηριστικά.
Η άθραυστη ασφάλεια του ανθεκτικού στην ατμοσφαιρική ρύπανση συστήματος σιδηροβολταϊκών Railarksol, οφείλεται στην ειδική μονοκρυσταλλική φωτοβολταϊκή ενσωμάτωση στη μεταλλική επιφάνεια κράματος Aluzinc κατά την παραγωγική διαδικασία των Arksol φωτοβολταϊκών στοιχείων επικάλυψης των σιδηροδρομικών στρωτήρων. Η ηλιακά εκτεθειμένη επιφάνεια τους που αποτελείται από αυτοκαθαριζόμενο συνθετικό γυαλί που εμποδίζει την συγκράτηση επιφανειακής σκόνης. Εξαιτίας των γεωμετρικών χαρακτηριστικών τους, οι ασκούμενες δυνάμεις υποπίεσης είναι περιορισμένες και μειώνουν τους παράγοντες μικρορηγματώσεων. Σε κάθε τσιμεντένιο στρωτήρα δύο πολυμερικά συγκολλημένα στηρίγματα Αrkclip διασφαλίζουν την ισχυρή στήριξη των Arksol φωτοβολταϊκών, που σε περίπτωση ανάγκης αντικατάστασης τους ή της υποδομής όπου στηρίζεται, πραγματοποιείται οικονομικά και οικολογικά μόνο με την αντικατάσταση του τμήματος που χρειάζεται να αλλάξει, χωρίς απαραίτητη αντικατάσταση του συνόλου.
Η ηλεκτροπαραγωγή του συστήματος Railarksol τροφοδοτεί με επιτόπια αυτοπαραγωγή πράσινης καθαρής ενέργειας το ηλεκτροκίνητο σιδηροδρομικό δίκτυο και τις άλλες λειτουργικές ανάγκες των υποδομών του οργανισμού σιδηροδρόμων, καθώς και με εικονικό συμψηφισμό άλλους διαλειτουργικούς φορείς. Επίσης μέρος της παραγόμενης ενέργειας μπορεί να αποτελεί ανταποδοτική κοινωνική συνεισφορά του οργανισμού σιδηροδρόμων σε τοπικούς φορείς περιοχών που γειτνιάζουν με σιδηροδρομικές διαδρομές, αλλά και για την επιβράβευση σιδηροδρομικού προσωπικού. Με αποθήκευση μέρους της ηλιακά παραγώμενης ηλεκτρικής ενέργειας σε μπαταρίες, μπορούν να υποστηρίζονται ευέλικτα ενεργειακές ανάγκες προβλεπόμενες ή έκτακτες αφού μεταφερόμενες μπορούν να αξιοποιηθούν ακόμα σε περιπτώσεις περιβαλλοντικών καταστροφών οφειλόμενων στην κλιματική αλλαγή, αναδεικνύοντας τις μοναδικές σιδηροδρομικές δυνατότητες.
Tα ηλεκτρικά τρένα μπορεί να είναι περισσότερο ή λιγότερο ρυπογόνα, ανάλογα με το προέλευση του ενεργειακού μείγματος του ηλεκτρικού δικτύου που χρησιμοποιούν για το σύνολο των λειτουργικών αναγκών τους. Η ARK TOP SYSTEMS με το σύστημα άθραυστων σιδηροδρομικών φωτοβολταϊκών Railarksol εγγυάται ενεργειακά πράσινες σιδηροδρομικές διαδρομές στο πλαίσιο της ασφαλούς και βιώσιμης αειφόρου μετάβασης.